4 Nisan 2018 Çarşamba

Kaligrafi ( Calligraphy )

Huzurlarınıza 7 yıldır haşır neşir olduğum güzel yazı sanatı yani KALİGRAFİ ile çıkmak istedim 🙂 Bu sanatın tarihçesine girip sizi sıkmak istemiyorum ,yaşadıklarımı ve öğrendiklerimi paylaşmam kafi.Ülkemizde genellikle Kaligrafi ile Hat sanatı aynı anlamda kullanılıyor.Ama Hat sanatı arap harfleriyle yapılan , kendi içinde apayrı bir dünyası olan yazı sanatıdır.Bu sanatın kendine has ve zor olmasının sebebi Müslümanlık ta resimle betimlemenin hoş karşılanmaması nedeniyle sanatçıların tüm ilgi ve çalışmalarını bu yazı sanatına yönlendirmesinden dolayıdır.Kaligrafi ise Latin harfleriyle belirli nizam ve ölçülerle yapılan , göze hoş gelen güzel yazı sanatıdır.
Kaligrafide aslında yazı yazılmaz, her harfin resmi çizilir.Çünkü Her harfin anatomisi farklıdır.Ve her font un kendine has ölçüleri vardır.Bu sanatta genellikle kesik(küt) uçlu kalemler kullanılır.Fırçalar,Fırça kalemler  ( brush pen ) ve sivri divit uçlarla yapılan farklı fontlarda mevcuttur.Bazı font çeşitleri ,
İTALİC  ↑
UNCIAL ↑

GOTHIC ↑


COPPERPLATE ↑

    Kaligrafiye başladığım zaman her gün en az 1 saatimi yazı yazmaya ayırdım.Süreklilik çok önemli.Her harfi sayfalarca yazdım.Tüm harfleri tam oturttuktan sonra kısa  kısa  kelimelere geçtim çünkü harfler arası boşluklarda çok önemli.Bundan sonrada uzun cümlelerle devam ettim.Bir alfabeyi yuttuktan sonra diğer alfabe tarzlarını çalışmaya başladım. Yanımdan kesik uçlu kalemimi eksik etmedim.Gün içinde blok notlara ,gazete kenarlarına, dergi kenarlarına hep yazdım. Şuan İtalic , Gothic , Uncial fontları yazabiliyorum.Azim ve istikrar olmazsa olmazımız.
  Şu an ülkemizde ileri gelen kaligrafların en başında Etem ÇALIŞKAN   geliyor benim için.Kendisi yaşayan bir çınar ve hala elinden kalemi düşürmedi.1928 doğumlu.Günümüzdeki ünlü Atatürk portreleri ve herkesin dövme olarak yaptırdığı Atatürk imzası da bu üstadımıza ait.hemen altta resimlerini paylaştım.Feyz almak için mutlaka eserlerini bir inceleyin.
Bu arada beni bu yazı hayatına daldıran üzerimde çok emeği olan sevgili hocam Mukadder Mustafa Erola minnet borçluyum.Kendisinin instagram hesabına ismin üzerine tıklayarak gidebilirsiniz.
Birazda benim yazdıklarımdan ekleyeyim 🙂  Kalın  sanat ve sağlıcakla …









3 yorum:

  1. Yerideçizerle hep konuştuğumuz bir konudur. Ne güzel yazmışsınız; her harfin resmi çizilir diyerek. Tebrikler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler ali bey.Yazmak büyük bir haz.

    YanıtlaSil
  3. Maşallah. Devam ediniz meşketmeye. Selamlar.

    YanıtlaSil